مایا اسپایکس
ترجمه پیمان پوررجب


یک الگوی رفتاری عالی می‌تواند به مشتریان شما نگاهی سریع و سرگرم کننده به نحوه کسب و کار شما بدهد. اما برای ایجاد الگوهای رفتاری مناسب برای کسب و کار شما چه چیزی لازم است؟

در اینجا سه نکته برای ایجاد الگوهای رفتاری الهام بخش و سرگرم کننده وجود دارد.


1. از کلمات کوتاه و مرتبط در تصویر الگوی رفتاری خود استفاده کنید.

فضای متنی در پست رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند به تنظیم یا توصیف موقعیتی که به کسب‌وکار شما و الگوی رفتاری مربوط می‌شود کمک کند. یک مثال ساده از یک الگوی رفتاری برای کسب ‌وکار تی‌شرت می‌تواند یک پست اینستاگرامی باشد که با این جمله شروع می‌شود: «وقتی کسی می‌گوید که نمی‌داند چه بپوشد»، به دنبال آن الگوی رفتاری با متن «بیشتر به من بگو»، باشید. تا بتوانید نیاز مشتری را در قالب یک الگوی رفتاری عالی تعریف کنید. این الگوی رفتاری از اطلاعات مشتری حاصل می­ شود.


2. بسیاری از الگوهای رفتاری بزرگ از فرهنگ عامه می‌آیند.

مراقب تصاویر الگوی رفتاری با حضور افراد مشهور، فیلم‌های محبوب و برنامه‌های تلویزیونی محبوب باشید.
همچنین می‌توانید به منابع الگوی رفتاری طولانی‌مدت یا «کلاسیک» یک تصاویر نوستالژیک بروید و از آن­ها استفاده کنید.


3. از پست­ های سرگرم کننده و مرتبط استفاده کنید.

مطمئن شوید که شوخی یک الگوی رفتاری است که به مشتریان و دنبال ­کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما مربوط می‌شود. افراد مختلف نظرات متفاوتی در مورد خنده­دار بودن و غیر­خنده­دار بودن دارند. به پست‌های رسانه‌های اجتماعی قبلی خود نگاه کنید، به خصوص اگر کسب و کار شما در حال حاضر در یک یا چند سایت اجتماعی است.

پست‌هایی را پیدا کنید که بیشترین لایک و/ یا کامنت را داشته‌اند، به خصوص اگر هر یک از دنبال کنندگان شما با شکلک‌های خنده دار پاسخ داده باشند. این به شما ایده می‌دهد که مشتریان شما از چه نوع محتوایی لذت می‌برند.

افکار نهایی در مورد ایجاد الگوهای رفتاری بزرگ

  • برای ساختن یک الگوی رفتاری جالب، لازم نیست بامزه‌ترین یا خلاق‌ترین فرد باشید.
  • هنگام ساختن الگوی رفتاری نکات زیر را در نظر داشته باشید.
  • کلمات درون تصویر الگوی رفتاری خود را کوتاه کنید.
  • بسیاری از الگوهای رفتاری عالی از فرهنگ عامه می‌آیند.
  • حس شوخ طبعی مشتریان خود را بشناسید.
  • یک تصویر ساده با کلمه یا کلمات مناسب می‌تواند ارتباط شما را بیشتر کند و مشتریان شما را تشویق کند که از کسب و کار شما حمایت کنند.