مایا اسپایکس
ترجمه پیمان پوررجب


بخش کوچکی از حساب رسانه‌های اجتماعی شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید می‌تواند برای کسب و کارتان انجام دهد.

بسیاری از کارآفرینان یک بخش مهم از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را فراموش می‌کنند: بیوگرافی رسانه‌های اجتماعی.

بیوگرافی رسانه‌های اجتماعی شما یا بخش «درباره» می‌تواند به مشتریان درک روشنی از کسب و کار شما بدهد. این برای TikTok، Instagram، Twitter، Facebook و سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی صادق است.

در اینجا سه نکته وجود دارد که باید هنگام ایجاد بیوگرافی برای سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی در نظر بگیرید.


1. بیوگرافی خود را کوتاه نگه دارید.

اکثر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی تعداد محدودی کلمه برای بیوگرافی به شما می‌دهند. با کوتاه نگه داشتن بیوگرافی خود و توصیف فوری کسب و کارتان، این کلمات را به حساب بیاورید.


2. به این سؤال پاسخ دهید که "شما کی هستید؟"

در بیوگرافی خود، در مورد کارهایی که انجام می‌دهید و آنچه کسب و کار شما ارائه می‌دهد صحبت کنید. همچنین می‌توانید یک یا دو تخصص یا چیزهایی که کسب و کار شما را از سایرین در صنعت خود متمایز می‌کند، بگنجانید.


3. از بیوگرافی خود برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده کنید.

اطلاعات بیوگرافی شما می‌تواند به شما در تبلیغ کسب و کارتان کمک کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند، آدرس وب سایت خود را در بیو خود وارد کنید.


نظرات نهایی در مورد ایجاد بیوگرافی رسانه‌های اجتماعی شما

در رسانه‌های اجتماعی چیزهای بیشتری از پست‌های زیبای اینستاگرام یا ویدیوهای خنده دار TikTok وجود دارد. یک بیوگرافی عالی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به تبلیغ کسب و کار شما کمک کند.

سه راه برای استفاده از بیوگرافی رسانه‌های اجتماعی عبارتند از:

  • بیوگرافی خود را کوتاه نگه دارید
  • توصیف آنچه کسب و کار شما به مشتریان ارائه می‌دهد
  • به اشتراک­گذاری وب سایت و/یا سایر اطلاعات تماس کسب و کار برای دستیابی به اهداف تجاری خاص.

کلمات موجود در بیوگرافی رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند به مشتریان و دنبال­کنندگان شما کمک کند تا به سرعت درباره شما و کسب و کار شما بیاموزند.