چلسا دوپلیسیس
ترجمه پیمان پوررجب
در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای ایجاد یک استراتژی دیجیتالی سریع وجود ندارد (چگونه ممکن است وجود داشته باشد، وقتی چشم انداز دیجیتال و پستهای هدف به طور مداوم تغییر میکنند؟)، بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید انجام داد. در حین کار در این فضا متوجه شدم.
قطعاً، یکی از بزرگترین چالشهایی که برندها را از رسیدن به اهداف بازاریابی و ایجاد یک جامعه آنلاین واقعاً فعال باز میدارد، عدم اصالت است. ترویج برند، محصولات و خدمات آن هنوز بر ارائه محتوایی برای مخاطبان که به زندگی آنها ارزش میبخشد اولویت دارد.
همانطور که گفته شد، دستیابی به اصالت واقعی فعالیت آسانی نیست و من فکر نمیکنم برندی، از جمله خودمان، وجود داشته باشد که آن را 100% درست کرده باشد و بتواند یک جامعه آنلاین معتبر از دنبالکنندگان متعهد ایجاد کند.
و این نیز به این معنا نیست که نمیتوان از رسانههای اجتماعی برای تبلیغ استفاده کرد، رسانههای اجتماعی ابزار فروش و بازاریابی فوقالعاده مؤثری هستند، رشد عظیمی که تجارت اجتماعی تنها در چند فصل اخیر تجربه کرده است به تنهایی گویای این واقعیت است. در واقع برندها در فضای رسانههای اجتماعی نیز بدنبال دستیابی به فروش و بازاریابی بیشتر هستند.
البته دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال مستلزم آن است که برندها در قالب یک استراتژی درست ایدهبندی شده و به طور مؤثر اجرا شده داشته باشند، و به اعتقاد من، این دو گام اولیه کلیدی را شامل میشود – شناخت مخاطبان شما (بازار هدف شما کیست، در چه فضا و زمینهای قرار دارید. به عنوان یک کسب وکار) و درک ارزش شما. یعنی چه ارزشی برای زندگی مردم آفریقای جنوبی قائل هستید و ارزش شما چگونه برای مخاطبان آنلاین ترجمه میشود – چرا کسی باید شما را دنبال کند و با محتوای شما تعامل داشته باشد؟
هنگامی که برندها این دو جنبه حیاتی را حذف کردند، پایه قویتری برای شروع ساختن یک استراتژی دیجیتال قوی، مؤثر و موفق خواهند داشت. با توجه به این نکته، این چیزی است که برندها واقعاً باید به عنوان بخشی از رویکردهای دیجیتال استراتژیک خود از اینجا و به آینده، بر اساس مشاهدات و تجربیات من، انجام ندهند:
تلاش برای مسدود کردن «چیزهای بد» را متوقف کنید – این به هیچ وجه توصیه جدیدی از بازاریابی دیجیتال نیست، اما این واقعیت که بسیاری از کسب و کارها و برندها همچنان به دنبال جلوگیری از نمایش نظرات منفی در کانالهای خود هستند، به این معنی است که این امر تکرار میشود. موارد منفی را حذف نکنید شما به سادگی باید بدانید که اگر قرار است محتوا را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید، مردم با آن درگیر خواهند شد. و چه بازخورد آنها مثبت یا منفی باشد، هنوز ارزش زیادی برای به دست آوردن آن وجود دارد.
فقط به بازار دیجیتال نپرید - من موارد زیادی را دیدهام که برندها برای ایجاد نمایه در یک کانال رسانه اجتماعی خاص تحت فشار قرار میگیرند، صرفاً به این دلیل که کانال محبوب است. باز هم، این به شناخت مخاطبان، برند و ارزش افزوده خاص شما برمی گردد. محتوای شما به سادگی گم میشود و تعامل در کانال به جای کمک به برند و کسب و کار شما به یک بار سنگین تبدیل میشود. هدفمند باشید، تحقیق کنید و سپس پست کنید.
تولید محتوا را به خاطر محتوا متوقف نکنید - این یک مورد کلاسیک از رویکرد"کیفیت بر کمیت" است. صرفاً به خاطر گفتن چیزی، محتوا را بیش از حد تولید نکنید و تا آنجا که ممکن است به اشتراک بگذارید. هدف خود را تولید محتوای باکیفیت که به طور عمدی و استراتژیک با مخاطبان شما طنین انداز میشود و برای پلتفرمهای دیجیتال مختلف شما طراحی شده است، تعیین کنید. با زمان و نحوه ارسال پست هماهنگ باشید. همچنین مهم است که اهداف خود را در برابر فعالیت آنلاین خود ردیابی کنید، سپس در صورت لزوم دوباره ارزیابی و اصلاح کنید.
انتظار نداشته باشید کوهها را در چند دقیقه جابجا کنید – علیرغم ماهیت آنی و «همیشه فعال» دیجیتال، مهم است که درک کنید که نتایج یک شبه اتفاق نمیافتد. از پستهای تقویتشده فیسبوک گرفته تا مشارکتهای تأثیرگذار، تا رسیدن به نتایج زمان میبرد، اگر وبسایت شما فوراً در رتبه اول نتایج موتورهای جستجو قرار نگرفت، یا اگر در عرض یک هفته حجم فروش بالایی نداشتید، ناامید نشوید. صبور باشید، به آن ادامه دهید و به روند حرکت خود اعتماد کنید.
دیدگاه خود را بنویسید