پیمان پوررجب


تولید محتوای متمایز یکی از دغدغه‌های بزرگ تولیدکنندگان محتوا و کارآفرینان آنلاین در فضای مجازی است. همواره هدف اصلی تولیدکننده محتوا این است که محتوای تولید شده او توسط مخاطب خوانده شود و در فضای امروز وب این مهم میسر نیست مگر با تولید محتوای متمایز.

یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابان محتوا، تمرکز بر نتیجه است نه استراتژی. وبلاگ‌نویس برای وبلاگ پست تولید می‌کند، حال آنکه بازاریاب محتوا برای یک کسب و کار بازاریابی می‌کند.

موفق‌ترین کارآفرینان سراغ بازارهای موجود رفته و پیشنهادهای منحصر به فردی ارائه می‌کنند. آن‌ها با چیزی بهتر وارد فضایی از قبل موجود شده و با ایجاد تمایز لازم، جلب توجه می‌کنند. این دقیقاً همان کاری است که بهترین تولیدکنندگان محتوای دنیا انجام می‌دهند.

آن‌ها صرفاً به تولید محتوا نمی‌پردازند. بلکه برای گروه مشخصی از مردم آن هم با رویکرد منحصربه‌فرد به نحوی که جلب توجه کند محتوا تولید می‌کنند. یکی از بهترین روش‌های تولید محتوای متمایز، طرح پرسش‌های مهم مشتریان در مورد صنعت موردنظر و پاسخ دادن به آن‌ها در قالب مقالات و پست‌های متعدد و مفید است.

کیفیت متمایز محتوای سایت از اهمیت بسیار برخوردار بوده و دغدغه‌ اصلی افرادی می‌باشند که در زمینه محتوای سایت مشغول هستند. شما زمانی می‌توانید به با کیفیت بودن و بالا بودن بازدهی محتوای سایت خودتان پی ببرید که کاربران شما از مطالب سایت نهایت رضایت را داشته باشد؛ و علاوه بر رضایت، سایت شما را برای دیگران نیز معرفی کند؛ که این معیار اصلی برای کیفیت محتوای سایت به شمار می‌رود که با عملی شدن این معیار بی شک شما می‌توانید مشتریان بالفعل بسیاری به دست آورید؛ که این امر سبب افزایش بازدهی محتوای سایت شما خواهد شد.