پیمان پوررجب
انتخاب یک محتوای متمایز و پربازدید در فضای آنلاین نیازمند به کاربردن تکنیک ها و روش هایی است که موجب جلب توجه مخاطب می شود. هرچقدر توجه مخاطب یا کاربر به مطالب ارائه شده و محتوای متمایز بیشتر باشد سایت خواهد توانست، مخاطبان و مشتریان بیشتری جذب نماید. در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:
1-انتخاب تصاویر زیبا و کم حجم برای بارگذاری در سایت
جستجوگران اینترنتی نگاه تیزبینی به طراحی دارند و در مورد مسائل زیبایی شناسی حساساند. اگر چه طراحی سایت اهمیت زیادی برای کاربران اینترنتی دارد، اما این تنها در نگاه اول میباشد و در واقع آنچه که موجب جلب نگاه بازدیدکننده میشود، تصاویر زیبا و در عین حال کم حجم و همچنین مطالب خواندنی است که در درون وب سایت قرار دارند. در واقع محتوای سایت اهمیت بیشتری نسبت به طراحی سایت دارد و نقش پادشاه سایت را ایفا میکند.
2-رعایت اصول برای قرار گرفتن در صفحه اول
موتورهای جستجو طوری طراحی شدهاند که میزان کیفیت محتوای سایتها را با یکدیگر مقایسه میکنند، بهترین را بر میگزینند و در صفحه اول نتایج جستجو قرار میدهند. هر چقدر محتوای سایت با پارامترها و الگوریتمهای موتورهای جستجو همخوانی بیشتری داشته باشد، بر میزان رتبه سایت نیز اضافه میشود. استفاده متناسب و با قاعده از کلمات کلیدی یک راه مؤثر در این زمینه میباشد.
3-نوشتن مطالب مفید، مؤثر و منطقی
باید تا حد امکان از مطالب علمی، منطقی و مفید استفاده نمود. استفاده از مطالب کلیشهای، نامفهوم و گیج کننده، بازدیدکننده را خسته میکنند و از خواندن ادامه مطالب باز میدارد. مطالب باید با موضوع و عنوان صفحه کاملاً منطبق باشند و بر اساس درخواست خواننده تهیه شوند بطوری که مانع از ترک بازدیدکنندگان گردند. باید در نوشتهها با خوانندگان ارتباط برقرار نمود و بصورت ماشینی عمل نکرد.
4-توجه به نیازهای بازدیدکنندگان و شناخت مخاطبان
شناخت مخاطبان اهمیت بسزایی در افزایش رتبه سایت دارد. یک طراح و مدیر سایت باید بداند که مخاطبان مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند. از سوی دیگر، محتوای سایت باید مبتنی بر نوع عملکرد شرکت و همچنین درخواست مشتریان تهیه شود. به این معنا که قبل از تهیه محتوا، باید در مورد آنچه که مخاطبان مورد نظر شما میخواهند، فکر کنید. مثلاً برای معرفی یک هتل باید ساعتهای کاری، اتاقها همراه با امکانات، لیست غذایی قابل دسترس، تصویر داخلی رستوران و مواد غذایی، صفحهای در مورد قابلیتهای پذیرایی، آدرس هتل و معرفی کارکنان هتل در سایت ارائه دهید.
5-استفاده از یک وبلاگ
هنگامی که بازدیدکنندگان وبلاگ شما را مطالعه میکنند و میخواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، وبلاگ شما به صورت یک پیوند به اشتراک گذاشته خواهد شد. به این معنا که وبلاگ با لینک وب سایت پیوند میخورد و بصورت غیرمستقیم آدرس سایت نیز در اختیار آنها قرار میگیرد. پس هر هفته برای وبلاگ خود مطلب جدید تهیه کنید. وقایع متداول مربوط به فعالیت و شغل خود و یا موضوع مورد علاقه خوانندگان خود را انتخاب کنید. وبلاگها مکانی مناسب برای به اشتراک گذاشتن خبرهای جدید و دسته اول هستند، از این رو مورد توجه کاربران اینترنتی قرار میگیرند.
6-یافتن مطالب به روز و مرتبط با زمینه کاری
با وب سایتهایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری هستند باید ارتباط برقرار کرد. یافتن موضوعات به روز با ارتباطگیری مناسب امکانپذیر است.
7-تبلیغات کم و مطالب علمی زیاد
هدف بیشتر کسانی که وارد موتورهای جستجو میشوند، نه شنیدن تبلیغات کالاها و محصولات، بلکه دستیابی به مطالب علمی است. تعریف و تمجید بیش از حد از یک محصول موجب خسته شدن و بیاعتباری سایت در نزد بازدیدکنندگان میشود.
8-پیوند لینک
پیوند کلید واژهها با لینک سایتهای معتبر میتواند بر میزان اهمیت محتوای سایت بیافزاید.
9-میزان مطالب در حد متعادل باشد
کوتاه بودن مطلب موجب ناامیدی بازدیدکننده و ترک وب سایت میشود. البته قرار دادن مطالب طولانی نیز موجب خسته شدن بازدیدکننده میشود. محتوای سایت باید در عین کاربردی و مفید بودن، مختصر نیز باشد.
دیدگاه خود را بنویسید