پیمان پوررجب


تمام محتواها دارای توان جذب مخاطب یکسان نیستند. برخی از محتواها نمی‌توانند نزد کاربران مطلوب و جذب کننده واقع شوند. نکته‌ی دیگری که در تولید محتوا مهم است، انتقال پیام مورد نظر یک مدیر به مخاطبان و مشتریان خود است. تولید محتوای هدفمند دارای ویژگی جذب مخاطب به صورت پویا و انتقال دقیق پیام مدیر کسب و کار است. تولید محتوای هدفمند می‌تواند با قدرت تبلیغاتی که دارد یک کسب و کار را نیرومند نماید.

ویژگی مهم در تولید محتوای هدفمند، تأثیرگذاری و ایجاد انگیزه در مخاطبان است. یک محتوای هدفمند می‌تواند احساسات گروهی از افراد را که در جایگاه مخاطب شما هستند، تحت تأثیر قرار دهد. نکته‌ مهم در این میان ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب برای دنبال نمودن مطلب تا زمان به هدف رسیدن محتواست. در تولید محتوای هدفمند همیشه باید خود را به جای مخاطب قرار دهید تا بهترین محتوا را برای او تولید کنید. یکی از مسائلی که در تولید محتوای هدفمند مهم است، داشتن زمان‌بندی و استراتژی صحیح است.

تولید محتوایی که برنامه‌ مشخصی نداشته باشد، یک تولید محتوای هدفمند نخواهد شد. در تولید محتوای هدفمند شما نخست هدف خود را از تولید محتوا مشخص می‌کنید و سپس آن را فصل‌بندی نموده و آن را در بخش‌های جداگانه و قابل تفکیک، تولید نموده و به مخاطبان خود عرضه می‌کنید.

نکته‌ مهم دیگر این است که تولید محتوای هدفمند تنها به دست افراد متخصص و دارای تبحر و مهارت‌های کافی امکان‌پذیر است. کار خود را به کاردان بسپارید تا متحمل هزینه‌های تکراری و چندباره و خسارات و پیامدهای منفی در بلند مدت نشوید. تولید محتوای هدفمند در کسب و کارها دارای اهمیت بالایی است. نمی‌توان تأثیر محتوای هدفمند را در رونق و گسترش کسب و کارها انکار نمود.

در کسب و کارهای امروزی که روزبه‌روز بیشتر و سریع‌تر به سمت اینترنتی شدن پیش می‌رود، نیاز به تولید محتوای هدفمند برای معرفی محصولات و خدمات، بیش از پیش احساس می‌شود. شما برای گسترش و معرفی هر چه بیشتر کسب و کار خود به مشتریان و مخاطبان، نیازمند انتشار مطالب هستید. هرچه محتوای ارزشمندتری داشته باشید، در فضای گسترده‌تری معرفی خواهید شد.

محتوای هدفمند از آن دسته محتواهایی است که برای عموم مخاطبانتان تولید نمی‌شود. در هر زمینه‌ای که دست به تولید محتوا بزنید، بالاخره، گروهی از افراد هستند که دقیقاً و تحقیقاً، مخاطب ناب شما هستند. یعنی قصدتان این است که هر طور شده، با قایق محتوا به سمت قلبشان پارو بزنید. این دسته از مخاطبان خاص را از طریق استخراج داده‌ها درباره مخاطبان خود شناسایی می‌کنید. این‌روزها که دنیای محتوا از قبل حرفه‌ای‌تر شده است،

بازاریابان در تلاش هستند تا مخاطبان خاص و هدف خود را به خوبی شناسایی کنند و زمان زیادی را هم صرف شناسایی این دسته از دوستان می‌کنند. در واقع، محتوای هدفمند، محتوایی است که می‌خواهد گروه مورد نظر تولیدکننده محتوا را به سمت خواندن و توجه نشان دادن به محتوای خود بکشاند.

وقتی بتوانیم محتوای هدفمندی برای وب سایت خودمان ایجاد کنیم، تا حدود زیادی توانسته‌ایم مهم‌ترین عامل اصلی بهینه سازی و جذب مخاطب را انجام داده باشیم. برای تولید و انتشار محتوای هدفمند نیاز به رعایت تکنیک‌هایی برای نوشتن دارید که ما قصد داریم تمام پارامترهایی که یک محتوای هدفمند باید دارا باشد را بیان نماییم. با ایجاد محتوای هدفمند می‌توانید مخاطبان هدف را از طریق موتورهای جستجو در کلمات کلیدی از قبل انتخاب شده جذب نمایید.