پیمان پوررجب


ارتباطات، راهی برای ایجاد تعامل بین افراد است. کارآفرینان همیشه تلاش می‌کنند مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشند، زیرا به آنها کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و آنها را به روشنی بیان کنند و با کارکنان، اعضای تیم، مشتریان و همکاران خود، به بهترین نحو کار کنند.

آن‌ها نقش ارتباطات در کارآفرینی را درک می‌کنند و خود را با بهترین راهنمایی‌ها برای ایجاد تعاملات منظم خود هماهنگ می‌سازند.

داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب، در زمان توضیح پروژه، ارائه، آموزش و غیره، به کارآفرینان کمک می‌کند. تا فرد موثری در شغل خود باشند.

یکی از مهارت‌های کارآفرینی این است که که بتواند با کارمندان، سرمایه گذاران، مشتریان، طلبکاران، شریکان و افراد باتجربه‌تر از خود ارتباط برقرار کند.

اگر کارآفرینی نتواند ارزش شرکت خود را بشناسد، بعید به نظر می‌رسد که شرکتش به به موفقیت برسد.

آن‌ها همچنین باید بر همه راه‌های ارتباطی مثل مکالمات فرد به فرد، حضوری، مکالمات گروهی، ارتباطات کتبی، ایمیل یا پیام‌رسان‌های آنلاین تسلط کامل داشته باشند.

مهارت­ های خوب ارتباطی باعث می ­شود سرمایه اجتماعی کارآفرینان با مشتریان و کارکنان افزایش یافته و نوعی شبکه ­های همکاری بوجود آید.

مهارت­ های ارتباطی خوب در اعتمادسازی و شفافیت کارآفرینان نقش مهمی دارند. کارآفرینانی با مهارت­ های خوب ارتباطی بهتر می­توانند منابع خود را مدیریت کنند و از نفوذ اجتماعی بیشتری هم برخوردارند.