پیمان پوررجب
شاید تولید محتوا برای همه کار آسانی باشد ولی محتوای هدفمند از باارزشترین نوع محتوا برای یک کسب کار میباشد. ویژگی های محتوای هدفمند آنلاین به شرح زیر است؛
1- محتوایی که هم کاربر محور باشد هم موتور جستجو محور
به این معنا که محتوا هم برای کاربر جاذبه داشته باشد و هم قابل تشخیص و ارتقاء برای خزندههای موتورهای جستجو باشد. برای تولید محتوای دو محوره باید شناخت دقیقی از مخاطبان خود داشته باشید و کلمات کلیدی باارزش موضوع کاری خود را پیدا کرده باشید.
بدون شناخت نیاز مخاطبان و اینکه این محتوا چگونه قرار است نیاز آنان را برطرف نماید نمیتوانید محتوای کاربر پسندی را ایجاد کنید، دلیل اصلی ایجاد یک مقاله رفع نیازهای مربوط به موضوع اصلی برای خواننده میباشد. همچنین شما باید خزندههای موتور جستجوگر را هم قانع کنید که این محتوا یونیک، مفید و طبیعی میباشد.
2- محتوایی که بر پایه خلاقیت و نوآوری تولید شده باشد
محتوایی که یونیک تولید شده باشد و خلاقیتهای نویسنده در آن به کار رفته باشد و کپی از نوشته دیگر نباشند را میتوان محتوای هدفمند خلاقانه بیان نمود. همیشه داشتن ایدهها و نوآوری میتواند در این تخصص به ما کمک زیادی بنماید. محتوایی که دیگر رقبا آن را نداشته باشند و بصورت خلاقانهای سعی در رفع چالشهای مربوط به یک موضوع یا یک کلمه کلیدی بنماید.
به عنوان فردی که تولید محتوا انجام میدهد باید همیشه ایده برای نوشتن داشته باشید و اینکار را بصورت نوآورانهای انجام بدهید تا محتوای هدفمندتری را ایجاد نمایید.
3- محتوایی که منجر به ارتقاء جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو شود
به این مفهوم که تمام استانداردها و الگوریتمهای موتورهای جستجو در متن لحاظ شده باشد. تنها محتوایی میتواند باعث بهبود و ارتقا سایت در موتورهای جستجو شود که به خوبی ریتم الگوریتمهای گوگل را در خود جا داده باشد و باعث جذب کاربر هدف به سایت شود. این محتوا باید منحصر به فرد، سرشار از کلمات کلیدی مختلف و هدف و برای مخاطبان نوشته شده باشد و نه برای موتورهای جستجو، محتوایی که در صفحه اول گوگل قرار میگیرند معمولاً دارای حاوی زیادی کلمه هستند و یک موضوع کلیدی را بصورت جامع و هدفمندی پیش بردهاند
4- محتوایی که کاربر را در سایت نگه دارد و او را ترغیب به اشتراک کند
محتوایی که حاوی تعداد زیادی کلمه باشند و بصورت جامع نوشته شده باشند، باعث افزایش ماندگاری کاربران در سایت خواهند شد و اگر مفید و منحصر به فرد باشند باعث اشتراکگذاری مطالب توسط کاربران در شبکههای اجتماعی میباشد. برای اینکه محتوایی داشته باشید که کاربر را در سایت نگه دارد، باید از عنوانهای جذاب و متنهای بلند استفاده کنید تا محتوا را بصورت هدفمندتری تولید کنید. برخی از محتوا بصورت خیلی کوتاه نوشته میشوند و نیاز خواننده را برطرف نمینمایند و کاربر را در سایت نگه نمیدارند که باعث افت رتبه وب سایت نزد موتورهای جستجو میشوند. برای نوشتن محتوای بلند باید زحمت زیادی بکشید و بحث خود را گستردهتر نمایید. لازم به ذکر است این روزها محتوای با حجم متوسط کارایی بیشتری دارد چرا که کاربران نیاز دارند از زمان خود با بیشتری مطالعه مطالب استفاده کنند بنابراین به جای یک مقاله 7 صفحه ای می توان سه محتوای 2 صفحه ای که جذابیت بیشتری دارد استفاده کرد.
5- محتوایی که به خوبی دانش و تخصص نویسنده را منتقل نماید
یکی از کاربردهای محتوای هدفمند برای خواننده انتقال دانش نویسنده از طریق کلمات بیان شده به ذهن مخاطب میباشد، این اتفاق تنها در صورتی رخ میدهد که نویسنده محتوا به درستی بر موضوع اصلی تسلط داشته باشد و در چیزی که تخصص دارد آن را بصورت ساده و روان برای خواننده بیان نماید. برخی از نویسندهها عادت دارند در برخی از موضوعات تخصصی خیلی سخت و پیچیده بنویسند که این باعث درک پایین مطلب برای برخی از افراد میشود. یکی از ویژگیهای محتوای با کیفیت ساده نویسی در محتوا میباشد، بطوری که با سادهنویسی دانش و تخصصهای تجربه شده توسط نویسنده به مخاطبان خواننده منتقل خواهد شد.
دیدگاه خود را بنویسید