کیت گیبسون
ترجمه پیمان پوررجب
دانش قدرت است، به ویژه در کسب و کار. یادگیری، فعالیتهای اقتصادی را هدایت میکند، شرکتها را قادر میسازد تا محصولات و خدمات را به طور مؤثر بفروشند و به افراد کمک میکند تا تصمیم گیری خود را بهبود بخشند. مزایای یادگیری کسب و کار بی پایان است، اما بسیاری نمیدانند هنگام تلاش برای کسب دانش در این زمینه از کجا شروع کنند.
اگر میخواهید مهارتهای کسبوکار خود را بیاموزید یا تقویت کنید، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، در اینجا پنج روش وجود دارد که باید برای یادگیری در مورد کسب و کار در نظر بگیرید.
5 روش برای یادگیری کسب و کار
1. گرفتن مدرک
پیگیری آموزش پیشرفته یکی از رایجترین راهها برای افزایش دانش کسب و کار شما است. برای اکثر افراد، این به معنای کسب مدرک لیسانس در زمینههایی مانند کسب و کار، امور مالی یا حسابداری است. طبق سرشماری ایالات متحده، تقریباً 40 درصد از آمریکاییهای 25 ساله و بالاتر در حال حاضر دارای مدرک لیسانس چهار ساله هستند.
اگر به دنبال آموزش تخصصیتری برای کسب و کار هستید، ممکن است مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی (MBA) را در نظر بگیرید. شما میتوانید مهارتهای نرم مانند ارتباطات، رهبری و حل مسئله را تا مهارتهای بسیار تخصصی از جمله حسابداری، امور مالی، استراتژی، کارآفرینی و بازاریابی را توسعه دهید. شاید با ارزشترین جنبه این مدرک، شبکه حرفهای قوی، دسترسی به فرصتهای شغلی و حقوق بالقوه بیشتر باشد.
کسب مدرک MBA یک تعهد زمانی و مالی است. یک MBA تمام وقت معمولاً یک تا دو سال طول میکشد، در حالی که یک MBA پاره وقت میتواند تا چهار سال طول بکشد. هزاران نفر از متخصصان کسب و کار سالانه در برنامههای MBA ثبت نام میکنند تا دانش تجاری خود را افزایش دهند و یاد بگیرند که چگونه در صنعت خود تغییر ایجاد کنند یا به یک صنعت جدید وارد شوند. بسیاری نیز از برنامههای آموزشی کارآفرینی استفاده میکنند.
2. الهام گرفتن
اگر یک کلاس درس محیط مناسبی به نظر نمیرسد، یادگیری از رهبران فعلی کسب و کار را در نظر بگیرید. برخی از موفقترین شرکتهای امروزی با چالشها و موانع مشابهی مانند تغییرات آب و هوا روبرو هستند. بهروز ماندن در اخبار کسبوکار میتواند به شما در درک بهتر نحوه مبارزه با این چالشها و پیشگامی راههای جدید برای عملکرد، برقراری ارتباط و رهبری در اقتصاد جهانی امروز کمک کند.
بسیاری از رهبران مشتاق کسب و کار به رسانههای اضافی مانند پادکست روی میآورند. طبق گزارش مصرف کننده پادکست آمریکا، تقریباً 75 درصد از شنوندگان پادکست برای یادگیری چیزهای جدید پادکست میشنوند. در نتیجه، چندین رهبر صنعت، اساتید کالج و متفکران مبتکر در حال ایجاد محتوای پادکست برای آموزش حرفهایهای کسب و کار امروزی هستند.
3. کسب تجربه در صنعت
هر حرفهای در کسب و کار رویکردی آکادمیک برای یادگیری ندارد. بسیاری در آموزش و توسعه مهارتهای تجاری از طریق تجربه دنیای واقعی ارزش پیدا میکنند. چندین شرکت برنامههای آموزشی گستردهای را برای کارکنان جدید ارائه میدهند که دانش خاص صنعت را یاد بگیرند.
اما، ممکن است لازم باشد فعال باشید: طبق گزارش انجمن مدیریت منابع انسانی، کارفرمایان بیشتر به جای ارتقای مهارتهای فعلی، کارمندان جدید یا تازه ارتقا یافته را آموزش میدهند. در نتیجه، 59 درصد از کارکنان بر سرمایه گذاری در ارتقای مهارت خود تمرکز میکنند. افراد حرفهای میتوانند فرصتهای مختلفی را در محل کار جستجو کنند، مانند داوطلب شدن برای کار در پروژههای بین بخشی برای ملاقات با همکاران با مجموعه مهارتهای مورد نظر یا جذب دانش از دیدگاههای مختلف تجاری.
4. با دیگران همکاری کنید
علیرغم تغییر ناگهانی به کارهای ترکیبی و از راه دور به دلیل همهگیری کووید-19 نیاز است و شرکتها همچنان بر همکاری تمرکز میکنند. تعداد قابل توجهی از ابزارهای مشارکتی در محل کار، مانند پلتفرمهای پیامرسانی داخلی، ایمیل، و کنفرانس ویدیویی، به چیزی کمک کردهاند که راب کراس نویسنده آن را «سربار همکاری» مینامد.
همکاری برای موفقیت کسب و کار ضروری است. کراس در مصاحبهای با انتشارات جهانی مککینزی استدلال میکند که «افراد موفقتر تمایل دارند حدود 20 تا 25 درصد زمان بیشتری را صرف بررسی احتمالات با دیگران کنند و میگویند: «چگونه میتوانیم با هم کار کنیم، از عملکردهای مختلف، قابلیتهای متفاوت و جغرافیای متفاوت؟» این روابط مشارکتی جنبههای جدیدی از دانش کسب و کار را باز میکند و نتایج حرفهای مثبتی را ایجاد میکند.
5. در یک دوره آنلاین یا برنامه گواهی ثبت نام کنید
اگر به دنبال روشی ساختاریافتهتر برای یادگیری کسب و کار هستید، یک دوره آنلاین یا برنامه گواهی میتواند بهترین گزینه باشد. دورههای کسب و کار آنلاین به طور فزایندهای رایج میشوند زیرا مؤسسات به یادگیری از راه دور و ترکیبی برای کسانی که خواهان انعطاف پذیری بیشتری هستند، روی می آورند.
دورههای آنلاین میتواند به اندازه آموزش حضوری سختگیرانه باشد. به عنوان مثال، برنامههای مدرسه کسب و کار آنلاین هاروارد توسط اساتید مشهور مدرسه بازرگانی هاروارد در قالبی انعطاف پذیر تدریس میشود که به افراد امکان میدهد با سرعت خود یاد بگیرند.
دیدگاه خود را بنویسید