نوشته کریس راش
ادیت دان بووا
ترجمه پیمان پوررجب
بر کسی پوشیده نیست که استخدام نیروی جدید برای کسبوکارهای کوچک، چالش اصلی منابع انسانی است. در واقع، یک مطالعه اخیر در ایالات متحده نشان داد که ۴۰ درصد از کسبوکارهای کوچک معتقدند پر کردن یک موقعیت شغلی خالی دشوارتر از حد انتظار است و ۳۲ درصد گفتهاند که این فرآیند بیش از حد انتظار طول کشیده است.
با این حال، علیرغم این واقعیت که استخدام میتواند برای صاحبان کسبوکارهای کوچک چالشبرانگیز باشد، آنها تقریباً نیمی از نیروی کار ایالات متحده را استخدام میکنند و بیش از ۶۰ درصد از مشاغل جدید خالص بخش خصوصی را تشکیل میدهند.
شاید به این دلیل باشد که کسبوکارهای کوچک از این نظر منحصر به فرد هستند که میتوانند فرصتهای جذابی را ارائه دهند که شرکتهای بزرگتر نمیتوانند.
مطمئناً، شرکتهای بزرگ مزایای عالی و حقوق رقابتی ارائه میدهند -- اما کسبوکارهای کوچک نیز میتوانند این مزایا را ارائه دهند.
یک مطالعه اخیر در ایالات متحده نشان میدهد که ۷۵ درصد از کسبوکارهای کوچک (آنهایی که بین ۱۰ تا ۴۹ کارمند دارند) در حال حاضر بیمه درمانی ارائه میدهند -- و یکی از دلایل اصلی که آنها برای ارائه بیمه درمانی، حفظ رقابت با سایر شرکتهایی است که برای جذب استعدادهای برتر رقابت میکنند.
اما فرصت استخدام به همین جا ختم نمیشود. با توجه به ماهیت اندازهشان، کسبوکارهای کوچک میتوانند مزایای مهمی را به کارمندان ارائه دهند که در سازمانهای بزرگتر یافت نمیشوند، از جمله:
- بوروکراسی کمتر
شرکتهای کوچک معمولاً ساختار سازمانی مسطحتری دارند و رابطه کاری نزدیکتری بین رهبری و کارمندان ارائه میدهند. این میتواند یک نقطه فروش مهم برای بسیاری از استخدامشوندگان باشد، که ممکن است به ندرت با رهبری در سازمانهای بزرگتر تعامل داشته باشند.
- مسئولیتهای شغلی گستردهتر
در یک شرکت بزرگتر، اکثر مشاغل تخصصی هستند. اما در یک شرکت کوچک، مشاغل اغلب مسئولیتهای گستردهتری دارند و به کارمندان فرصت میدهند تا طیف وسیعتری از مهارتها را ایجاد کنند.
- فضای رشد
اگر یک کسبوکار کوچک به سرعت در حال رشد باشد، استخدامکننده مناسب میتواند رشد شغلی فوقالعادهای را محقق کند. این چیزی است که شرکتهای بزرگتر معمولاً نمیتوانند به همان اندازه ارائه دهند.
- انعطافپذیری
کسبوکارهای کوچک اغلب برای ایجاد ترتیبات کاری انعطافپذیر برای برآوردن نیازهای یک کارمند، مانند دورکاری یک روز در هفته یا ارائه ساعات "جمعه تابستانی"، آمادگی بیشتری دارند. این میتواند برای کارمندان بالقوه بسیار جذاب باشد.
- کار با حس خانوادگی
یک کسبوکار کوچک اغلب با کارمندان خود مانند خانواده رفتار میکند. این میتواند برای یک کارمند بالقوه، به ویژه نسل هزاره، بسیار جذاب باشد، زیرا آنها میخواهند برای شرکتهایی کار کنند که برای رفاه آنها به عنوان یک شخص، نه فقط به عنوان یک کارمند، ارزش قائل هستند.
این مزایای منحصر به فرد میتواند برای متقاضی شغل مناسب بسیار مهم باشد، بنابراین بسیار مهم است که کسب و کارهای کوچک آنها را به کارمندان بالقوه معرفی کنند. چگونه؟ با فعال بودن و برجسته کردن عناصر مهمی که فرهنگ شرکت شما را منحصر به فرد میکند. و هر کاری که انجام میدهید، مطمئن شوید که معتبر است. مصرفکنندگان و نیروی کار امروزی اگر متوجه شوند که یک شرکت مشاغل خود را با عمل و آموزش تقویت نمیکند، به جای دیگری خواهند رفت.
هر کسب و کار کوچکی فرصتهای شغلی منحصر به فردی ارائه میدهد و این فرصتها میتوانند برای برخی از کارمندان جذابتر از فرصتهایی باشند که ممکن است در شرکتهای بزرگتر پیدا کنند. درک مزایای شرکت شما - و انتقال واضح آنها در طول مراحل درخواست و مصاحبه - میتواند به شما در جذب فرد مناسب برای کسب و کارتان و رقابت مؤثر برای جذب استعدادها کمک کند.
دیدگاه خود را بنویسید